Wykreowanie zupełnie nowej marki jest bardzo trudnym zadaniem, ponieważ trzeba nie tylko dysponować ciekawym pomysłem, ale też mieć na uwadze wiele najróżniejszych aspektów. Jeden z ważniejszych to barwy, o których znaczeniu wielu specjalistów trochę zapomina, albo nie ma do końca świadomości, jak są ważne. A psychologia nie bez podstaw od wielu lat zajmuje się tym zagadnieniem, i jest dostępnych mnóstwo porządnych opracowań mówiących o tym, jak kolory mogą wpłynąć na decyzje zakupowe i postrzeganie marki.
Jak z nich można się dowiedzieć, odpowiednie dobranie barw jest niezwykle istotne dla tego, czy uda się osiągnąć sukces na rynku, czy będzie to niemożliwe. Barwy mogą bowiem wpływać na decyzje podejmowane przez klientów, czyli albo zachęcać ich do zakupów, albo odwrotnie. Rzecz jasna wpływ na to ma też szereg pozostałych czynników, typu wychowanie, wcześniejsze doświadczenia czy wspomnienia i emocje, lecz jednak zdecydowana większość osób działa w oparciu o doskonale znane schematy.
Z tego też powodu decydując się na jakieś działania wiążące się z tworzeniem czy zmianą wizerunku firmy obowiązkowo należy również w tym uwzględnić dobraną w odpowiedni sposób kolorystykę. Między innymi należy zadbać o to, aby była ona zbieżna z prowadzoną działalnością, całkowicie odmiennych barw będzie bowiem używał poważny bank, a innych sklep sprzedający zabawki. W tym pierwszym przypadku wybór zapewne padnie na niebieski, kojarzący się z zaufaniem, stabilnością i profesjonalizmem. Czerwień jest bardzo popularna, ale też nieco ryzykowna, i trzeba bardzo rozsądnie jej używać.
Podobnie jest z pomarańczowym i żółtym – te barwy też w niejednym przypadku nie będą pasowały i raczej trzeba je będzie czymś innym zastąpić. Bardzo ciekawie wygląda sytuacja z czernią, kojarzyła się ona będzie z jednej strony smutno i ponuro, ale z drugiej jest też symbolem elegancji oraz luksusu. Warto więc się dobrze zastanowić, czy kolor łososiowy na pewno się sprawdzi w tym, co ma być robione, czy jednak nie lepiej będzie poszukać innej opcji.
+Tekst Sponsorowany+